zondag 19 januari 2014

#yolo

Ik zat vandaag een beetje te internetten en ik kwam zoveel toffe filmpjes tegen op youtube. Een filmpje was van een meisje dat had besloten al haar schaamte aan de kant te gooien en gewoon te doen waar ze zelf zin in had.
Ik raakte hier zo door geïnspireerd, het lijkt me supergaaf om gewoon te doen wat je zelf wil.
Zin om buiten een stuk te gaan wandelen? Gewoon doen! Zelfs als het 3 uur 's nachts is, boeiend.
Zin om te dansen op de muziek in een openbare gelegenheid? Gewoon doen!
Uiteindelijk doen de meningen van anderen wel toe, maar wat je zelf denkt komt op de eerste plaats.

Ik heb ooit een quote gehoord waar ik helemaal achter sta. Na wat online zoekwerk kwam ik erachter dat deze quote van Lucille Ball is, een actrice uit begin vorige eeuw.
Zij zei: I'd rather regret the things I have done than the things that I haven't.

Ik ben niet perse heel braaf maar ik denk wel overal lang en vaak over na. Soms zo lang dat de mogelijkheid om iets spontaans te doen alweer voorbij is. Door vaker te doen wat deze quote zegt (natuurlijk wel met grenzen, je moet wel blijven oppassen met waar je terecht komt) hoop ik dat ik meer #yolo kan zijn.

En ja, ik weet dat deze term veel mensen laat zuchten, maar ondanks dat kunnen we er wel wat mee, zolang het maar verantwoord is!

Xxxjes, Marleen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten