dinsdag 16 september 2014

Harry Potter Tag

Hoe komt het dat ik hier niet vanaf wist?! Een Harry Potter tag moet ik natuurlijk doen hahaha.
Ik heb wel eens eerder een tag gedaan, en ik ben momenteel ook nog bezig met een andere tag (die is bijna af).

Dit zijn de vragen van de Harry Potter tag:

1: Wat is je favoriete boek uit de serie?
Voor mij is dat toch zeker Harry Potter and the Order of the Phoenix. Ik hou van dat boek! Er zit zoveel diepgang en emotie in. Vooral de discriminatie heeft me veel gedaan. Zowel van Omber als van klasgenoten van Harry. En het feit dat Sirius dood gaat is natuurlijk vreselijk. Heb flink wat traantjes gelaten! Op nummer twee staat het eerste boek, het is geweldig hoe Harry leert over de toverwereld.

2: Wat is je favoriete film?
Ik denk toch ook deel 5 weer. Ik hou van Fred and George en in deel 5 waren ze zo geweldig! Ik heb me rot gelachen om hun vuurwerkstunt hahaha. Deel 5 is het beste van de hele serie, haha.

3: Wat is je minst favoriete boek?
Hhmm, lastig.. Echt heel lastig dit, hahaha. Ik denk toch dat ik voor deel 2 moet gaan. Harry Potter and the Chamber of Secrets. Ik zou er alleen geen goede reden voor kunnen geven.

4: Wat is je minst favoriete film?
Ik denk deel 7.1. Harry Potter and the Deathly Hallows part 1 trok me gewoon niet echt. Het begint met de dood van Hedwig en dan gaat Dobby ook nog dood, vreselijk. Wel vond ik de scene met de 7 Harry Potters geweldig, hahaha! Ik vond gewoon dat er geen goed einde zat aan de film opzich.

5: Welke delen van de boeken en films maakten je aan het huilen?
Heb je even, hahaha. In deel 1, wanneer Harry voor het eerst zijn ouders ziet maar dat hij ze niet eens herkent. In deel 3 wanneer Dobby een vrije elf wordt (tranen van blijdschap haha). In deel 3 als Sirius bijna dood gaat. In deel 4 als Cedric doodgaat. In deel 5 als Sirius doodgaat (bodemloze put van tranen hahaha). In deel 6 als Dumbledore naar beneden valt en alle studenten hun staf omhoog doen. En in deel 7 moet ik huilen als Hedwig dood gaat, als Dobby dood gaat, als Fred dood gaat, als Harry ziet dat Lupin en Tonks dood zijn. En wanneer Harry de steen omdraait en zijn familie weer ziet. Zoveel tranen! En natuurlijk bij de laatste scene, dat het hele verhaal ten einde is.

6: Als je iemand uit de serie kon daten, wie zou je kiezen?
Ik heb altijd een ding gehad voor Ron. Hij is zo enorm knap! Maar ik denk dat ik toch voor Fred moet gaan. Waarom ik Fred over George kies zou ik niet weten. Het is gewoon een gevoel, hahaha. Ik denk dat ik het laatste jaar vooral veel ben gaan geven om Sirius. Wat een knappe man was dat zeg! Het was heel erg om te zien dat hij zo gebroken was door alles wat hij had meegemaakt. Ook zou ik graag Draco willen zeggen. Ondanks zijn vreselijke opvoeding komt hij er uiteindelijk toch achter dat goed altijd beter is dan slecht. Maar in zijn jongere jaren haatte ik zijn verwende gedrag, haha.

7: Wie is je favoriete personage uit de serie?
Lastig om te zeggen haha. Ik denk dat ik Luna Lovegood heel erg leuk vind. Ook Sirius zwarts en Draco Malfoy staan erg hoog. En daarnaast moet ik ook zeggen dat ik altijd erg veel heb gelachen om Arthur Weasley, wat een geweldige man is dat toch, haha!

8: Wie is je minst favoriete personage uit de serie?
Met stip op nummer een: Percy Weasley. Wat een vreselijk ventje is dat zeg! Daar heb ik echt helemaal niks mee. En daarnaast vond ik Fleur Delacour ook niet echt mijn ding. En Snape. Ik snap echt niet waar alle liefde voor Snape vandaan komt?! Ik haat die gast uit de grond van mijn hart. Hij was een waardeloze docent. En als je zo voor de klas staat, ben je niet veel waard. Vooral wat hij tegen Marcel deed, vreselijk. Ik kan hem niet luchten of zien, gatverdamme.

9: Wat is je minst favoriete quote van de serie?
Hhmm.. Ik vind de quotes van Dumbledore altijd een beetje raar. Ze zijn zo langdradig en zeggen vrij weinig. Mijn favoriete quote weet ik dan weer wel! Dat is wanneer Lily Potter in deel 7.2 zegt: "We never left." Op dat moment stromen de tranen altijd over mijn wangen!

10: Hoe zou jouw patronus eruit zien?
Mijn patronus zou een grizzlybeer zijn. Ik ben altijd extreem snel bang en heb heel erg veel angsten. Als ik een dier nodig heb dat me gaat beschermen moet het wel echt een groot en sterk dier zijn, zodat ik niks te vrezen heb!

11: Als je mocht kiezen tussen de steen van wederkeer, de onzichtbaarheidsmantel of de zegevlier, wat zou je kiezen?
Ik zou gaan voor de onzichtbaarheidsmantel. Je kunt de doden beter laten rusten. Met de onzichtbaarheidsmantel kun je zo enorm veel kattenkwaad uithalen, ik zou me echt nooit meer hoeven te vervelen, hahaha!

12: Bij welke afdeling zou je thuis horen?
Slytherin. Ik ben vrij sluw. Als ik iets voor elkaar wil krijgen doe ik dat niet met dom geweld, maar op een achterbakse manier, via de achterdeur. Ik ben een ster in manipuleren en niemand verwacht rare dingen van zo'n braaf meisje als ik. Stille wateren hebben diepe gronden, zeggen ze dan!

13: Als je iemand van de acteurs zou mogen ontmoeten, wie zou je kiezen?
Ook een lastige. Ik denk dat ik voor Tom Felton zou gaan. Hij speelt Draco Malfoy. Ik heb hem wel eens gezien in interviews, en hij is echt een hele vrolijke grappige gast. En hij is extreem knap natuurlijk, hahaha!

14: Als je zwerkbal zou spelen, welke positie zou je dan zijn?
Ik denk dat ik ik een seeker of een beater zou zijn. Ik ben heel erg slecht met ballen gooien dus de rest is niks voor mij. Ik denk dat er als seeker teveel druk op me zou liggen. Je moet dat balletje hoe dan ook vangen, dat is teveel stress voor me. Ik denk dat ik als beater het beste zou zijn. Lekker die ballen weg meppen, heerlijk!

15: Ben je blij met het einde van het verhaal?
Jazeker! J.K. Rowling zei dat ze Dudley Dursley (Dirk Duffeling) eigenlijk met een magisch kind wilde opzadelen, maar dat ze daar op het laatste moment vanaf zag. Dat zou wel helemaal geweldig zijn, hahaha! Ik had wel graag gehad dat Harry in de film ook de elderwand terug zou geven aan Dumbledore ipv heb door midden te breken en weg te gooien. Maar voor de rest was het einde perfect.

16: Hoeveel betekent de serie voor je?
Heel erg veel! Mijn vriendinnen hebben het denk niet altijd door, maar ik maak de hele dag allemaal verwijzingen naar de serie. Ook in mijn hoof ben ik er veel mee bezig. Ik heb bepaalde vrienden waar ik altijd mee over Harry Potter praat. Ik kan uren discussies houden over de serie, vind het geweldig! Harry Potter betekent heel erg veel voor me.


Xxxjes, Marleen


Geen opmerkingen:

Een reactie posten