donderdag 25 september 2014

Onzekerheid deel 2

Zoals ik in dit bericht al vertelde: onzekerheid is geen pretje.
Dit keer ga ik iets vertellen over onzekerheden van uiterlijk. Niemand is perfect, maar ander dan met gedrag is uiterlijk vaak lastiger te verbeteren.

Ik ben vroeger heel erg onzeker geweest over mijn neus. Geen idee waarom, ik vond hem gewoon niet mooi. Van de voorkant was hij perfect (helemaal recht, niet te breed, niet te lang) maar van de zijkant had ik mezelf aangepraat dat er een bobbel in zat. Net zoiets als Snape heeft. Ik vond het vreselijk als mensen mijn profiel (zijkant van mijn gezicht) zagen. Ik was hier echt de hele dag mee bezig. Ik maakte de hele dag door foto's van mijn profiel, om te kijken of mijn neus echt zo erg uitstak. Ik wilde zo graag een wipneus hebben.
Momenteel ben ik blij met mijn neus. Hij past bij mijn gezicht. Een rechte neus komt naar mijn mening volwassener over dan een wipneus. Ik heb wel een kleine bobbel in mijn neus, maar niet zo erg als ik me had ingebeeld.

Als ik nu terug denk aan hoe ik vroeger was, vind ik het vervelend voor mezelf. Ik was zo onzeker over iets waar ik momenteel totaal geen waarde meer aan hecht. Ik heb me nooit gestoord aan neuzen van anderen, waarom was ik er dan zo van overtuigd dat mijn neus afschuwelijk was en dat niemand mijn profiel mocht zien?!
Ik ben blij dat ik zo niet meer denk, het was echt vreselijk.

Xxxjes, Marleen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten